Notícies AC

11 / 10 / 2017

La corda de TeDebat, al Temporada Alta

cordaweb

La corda, una de les obres del projecte de TeDebat de la Fundació AC Granollers, ha estat seleccionada per Temporada Alta de Girona per a ser representada, gratuïtament, als instituts de Salt i Girona, dins del programa d’Arts i Formació A Tempo del mateix festival.

L’obra és un revulsiu per iniciar una discussió àmplia sobre l’origen de la violència de gènere en el món adolescent, i A Tempo precisament el que pretén, és el de generar espais d’interacció entre els estudiants, i treballar de forma sincronitzada Cultura i Educació.

A Tempo – Arts i Formació

La cultura no pot ser un privilegi d’una minoria. La participació en la vida cultural és un dret que només es pot garantir a través de l’educació i que implica participació, accés i possibilitat d’aportar. És habitual que les arts tinguin un paper residual en el món de l’educació i, si bé ningú no pot dubtar sobre la relació directa que existeix entre educació i cultura, aquests dos mons no sempre caminen al mateix ritme. L’objectiu principal del projecte A Tempo, Arts i Formació és precisament generar i promoure espais d’interacció entre joves, estudiants, professionals de l’educació i professionals de les arts i la cultura, en els quals treballar de forma sincronitzada.

El projecte A Tempo, Arts i Formació vol potenciar les relacions entre el món cultural i educatiu en un marc únic com és el de Temporada Alta. Els col·lectius que actualment treballen en projectes artístics a les escoles i instituts de Salt i Girona podran comptar amb el suport del festival per treballar els llenguatges expressius i la competència cultural amb els joves i infants i, a la vegada, els artistes de Temporada Alta tindran les portes obertes al món educatiu per fer visible el seu compromís amb la transformació social.

La Corda

Obra dirigida per Clàudia Cedó sobre la violència de gènere. Es farà de forma gratuïta a les classes de 4t d’ESO, Batxillerats i cicles formatius de Girona i de Salt que ho sol·licitin. La peça és de 30 minuts i actua com a revulsiu per iniciar una discussió àmplia sobre l’origen de la violència de gènere en el món adolescent. L’obra i el debat posterior formen una eina pedagògica molt efectiva ja que permet als joves connectar de forma immediata amb situacions que viuen o bé poden arribar a viure, i a identificar formes de violència que passen desapercebudes.

Share Button